نخ – رشته ایران بازار ایرانی اردیبهشت

نخ – رشته: ایران بازار ایرانی اردیبهشت قیمت بازار معاملات آپارتمان اخبار اقتصادی و بازرگانی

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی بدعهدی فروشندگان، پدیده تازه بازار خرید و فروش مسکن

بدعهدی فروشندگان واحدهای مسکونی در موعد مقرر در دفاتر مشاوران املاک جهت امضای مبایعه نامه ها، پدیده تازه بازار خرید و فروش مسکن است که به نابسامانی های این روزه

بدعهدی فروشندگان، پدیده تازه بازار خرید و فروش مسکن

بدعهدی فروشندگان، پدیده تازه بازار خرید و فروش مسکن

عبارات مهم : ایران

بدعهدی فروشندگان واحدهای مسکونی در موعد مقرر در دفاتر مشاوران املاک جهت امضای مبایعه نامه ها، پدیده تازه بازار خرید و فروش مسکن است که به نابسامانی های این روزهای بازار دامن می زند.

به گزارش ایرنا، بازار مسکن در شرایطی وارد فصل نقل و انتقال ها و رونق خرید و اجاره شده است است که انتظار می رود با توجه به شروع پرداخت تسهیلات از محل صندوق بعد انداز مسکن یکم و کم شدن قیمت سود آن و نیز تسهیل شرایط پرداخت وام از محل اوراق حق تقدم، شهروندان بیشتری جهت خرید منزل به بازار مراجعه کنند.

این در حالیست که با وجود زیاد کردن قابل توجه قیمت منزل در ماه ها اخیر، مشاوران املاک از پدیده انصراف دقیقه نودی فروشندگان خبر می دهند لیکن از این هراس دارند که قیمت ها در هفته ها و ماه های آتی رشد بیشتری داشته باشد و آنها از این بابت زیان کنند.

بدعهدی فروشندگان، پدیده تازه بازار خرید و فروش مسکن

در شرایط معمول بعد از اینکه نمایندگان دفاتر مشاوران املاک واحدهای مسکونی را در مناطق متفاوت شهر به رویت خریداران می رسانند و متقاضی ملک را پسند می کند، خریدار و فروشنده جهت امضای مبایعه نامه در وقت مشخصی در بنگاه های معاملات ملکی حضور می یابند ماما در شرایط کنونی بازار فروشندگان حاضر به امضای قرارداد نمی شوند و از تصمیم فروش در لحظات آخر منصرف می شوند.

یکی از متقاضیان خرید مسکن در منطقه مرکزی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران به خبرنگار ایرنا می گوید: در یک ماه گذشته چند واحد مسکونی در حوالی میدان جمهوری را بعد از رویت جهت خرید گزینش کردیم ولی زمانی که قرار بود مالک آن جهت امضای قرارداد در بنگاه معاملات ملکی حاضر شود، از این کار امتناع کرد.

بدعهدی فروشندگان واحدهای مسکونی در موعد مقرر در دفاتر مشاوران املاک جهت امضای مبایعه نامه ها، پدیده تازه بازار خرید و فروش مسکن است که به نابسامانی های این روزه

سعید موذنی فراهانی گفت: به علت زیاد کردن قیمت های مسکن و نبود ثبات در قیمت ها، طی 30 روز گذشته جهت چهارمین بار با این پدیده مواجه شده است و نتوانستم منزل مورد پسند خود را بخرم.

وی یادآور شد: حتی در مواردی پیش آمده که مالک بعد از اینکه در بنگاه مشاوران املاک حضور پیدا کرده، یک سوم دیگر به قیمت تمام شده است ملک خود افزوده و با وجود تلاش مضاعف متصدیان دفاتر مشاوران املاک، قرارداد به امضا نرسیده است.

بررسی اوضاع فعلی بازار معاملات مسکن نشان می دهد علاوه بر تلاش بعضی فروشندگان و مالکان در اوج نگه داشتن سطح قیمت ها، باز هم حاضر به فروش واحدهای خود نیستند و این باعث سرگردانی خریداران مسکن در بازار شده است است.

بدعهدی فروشندگان، پدیده تازه بازار خرید و فروش مسکن

یکی از مشاوران املاک در منطقه غرب پایتخت کشور عزیزمان ایران به خبرنگار ایرنا، گفت: از آخرهای سال گذشته تاکنون بعضی از مالکان و فروشندگان قیمت واحدهای مسکونی خود را روزانه زیاد کردن داده اند و حتی جهت فروش طبق قیمتی که خودشان پیشنهاد داده بودند، حاضر به امضای قرارداد نشده اند.

محمود میرمحمدی افزود: روند رو به رشد قیمت ها و اوضاع بازار باعث شده است مالکان به فروش واحدهای خود راضی نباشند لیکن آنها معتقدند بعد از یک دوره رکود مسکن در کشور قیمت ها رو به زیاد کردن است و مالکان با فروش مسکن خود ضرر بیشتری خواهد دید.

بدعهدی فروشندگان واحدهای مسکونی در موعد مقرر در دفاتر مشاوران املاک جهت امضای مبایعه نامه ها، پدیده تازه بازار خرید و فروش مسکن است که به نابسامانی های این روزه

وی با اشاره به زیاد کردن 30 تا 50 درصدی قیمت واحدهای مسکونی در 2 و یا سه ماه گذشته در بعضی از مناطق غرب شهر تهران، اظهار داشت: فروشندگانی که قیمت مقطوع را جهت واحدهای خود اعلام کرده اند باز هم حاضر به فروش واحدهای خود نیستند.

به گفته وی، در چنین شرایطی مالکان ترجیح می دهند که قیمت ها را توافقی اعلام کنند و تا بتوانند حتی در لحظه آخر قیمت را به دلخواه عوض کردن دهند.

بدعهدی فروشندگان، پدیده تازه بازار خرید و فروش مسکن

آمارها نشان می دهد 75 هزار و 945 مبایعه نامه در اردیبهشت ماه امسال در دفاتر مشاوران املاک سراسر کشور ثبت شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال، بیش از 33 درصد رشد نشان می دهد لیکن در اردیبهشت ماه پارسال در مجموع 56 هزار و 991 مبایعه نامه به ثبت رسیده بود.

یک پژوهشگر بازار مسکن اعتقاد هست، در ماه های اخیر عرضه مسکن به بازار کم شده است ولی در برابر تقاضا جهت خرید رو به زیاد کردن قرار داده هست؛ نتیجه اینکه قیمت ها در بازار روند رو به رشد خود را شروع کرد.

مهدی سلطان محمدی اظهار داشت: به محض رشد قیمت ها، بازار مسکن بار دیگر جهت سوداگران جالب شد تا با استفاده از این وقت کسب درآمد کنند.

وی در گفت و گو با ایرنا توضیح داد: زمانی که تقاضا در بازار مسکن زیاد کردن یافته و عرضه قادر به پاسخگویی به این حجم از نیازها نباشد و حتی میزان عرضه کم هم شود، بسیاری از فروشندگان حاضر به فروش واحدهای خود نیستند و این مساله نیز به عنوان عامل مهمی در زیاد کردن قیمت ها تاثیرگذار است.

آمارها حاکی از آن است که در اردیبهشت ماه امسال در مجموع 130 هزار و 278 قرارداد اجاره و مبایعه نامه در دفاتر مشاوران املاک در کشور تنظیم شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال 96 حدود 14 درصد زیاد کردن یافته هست؛ در این ماه 52 هزار و 866 قرارداد اجاره مسکن در سطح کشور به ثبت رسیده که در مقایسه با 55 هزار و 904 فقره قرارداد اجاره در همین ماه در سال 96 حدود 5 درصد کم کردن یافته است.

دبیر کانون سراسری انبوه سازان کشور با اشاره به آشفته بازار مسکن در بعضی از کلانشهرها می گوید، اگر دولت ها بتوانند قیمت تورم سالیانه را کنترل کنند، نباید شاهد رشد قیمت نامتعارف مسکن در بازار باشیم.

فرشید پورحاجت در گفت و گو با ایرنا به زیاد کردن قیمت مسکن در ماه های اخیر در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران اشاره کرد و اظهار داشت: زیاد کردن نامتعارف قیمت مسکن بر میزان عرضه آن نیز تاثیرگذار است و در مجموع ثبات بازار مسکن را به هم می ریزد و از طرفی با سیاست های سرکوب گرانه نیز نمی توانیم بازار مسکن را کنترل کنیم و ثبات در این بازار به میزان عرضه و تقاضای مسکن بستگی دارد.

بانک مرکزی در آخرین گزارش مربوط به اوضاع بازار مسکن در شهر تهران، تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران در اردیبهشت ماه امسال را بیش از 19 هزار واحد اعلام کرد که نسبت به ماه پیش و ماه مشابه سال گذشته به ترتیب 278.7 و 16.7 درصد زیاد کردن نشان می دهد.

پیشتر مصطفی قلی خسروی مدیر اتحادیه مشاوران املاک پایتخت کشور عزیزمان ایران اعلام کرده بود که چهار مولفه ارز، سکه، طلا و بورس در قیمت مسکن تاثیرگذار است.

وی پیشنهاد کرده بود که در شرایط فعلی بهتر است تنها نیازمندان واقعی اقدام به خرید کنند تا بازار ملتهب نشود لیکن اگر قیمت مسکن زیاد کردن یابد، توان مردم پایین می آید و بازار مسکن کساد می شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه زمانی که کالایی گران می شود مردم خرید می کنند، توصیه کرده است که افراد جهت سرمایه گذاری وارد بازار نشوند چون بازار قابل آینده نگری نیست.

خسروی با بیان اینکه تمام تلاش مشاوران املاک بر زیاد کردن نیافتن قیمت مسکن هست، تاکید کرد: هر ساله قیمت مسکن نسبت به تورم زیاد کردن می یابد و اگر بیش از حد قیمت اوج برود باعث کسادی بازار اشتغال می شود و مهم است در این بخش عرضه و تقاضا حالت متعادلی داشته باشند.

به عقیده این فعال بازار مسکن، هر کشوری جهت کنترل بازار مسکن و اجاره اقدام به ساخت مسکن و اجاره دادن به منزل اولی ها می کند و ما هم باید برنامه ای در این زمینه داشته باشیم.

طبق گزارش بانک مرکزی در اردیبهشت ماه امسال میانگین قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده است از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران 59.8 میلیون ریال بود که نسبت به ماه مشابه پارسال 34.8 درصد زیاد کردن نشان می دهد.

در این ماه، واحدهای مسکونی با سطح زیربنای کمتر از 80 متر مربع، 55.6 درصد از معاملات انجام شده است را به خود تخصیص داده شده است دادند که از این میان، بیشترین سهم از معاملات انجام شده است نیز به واحدهای مسکونی با زیربنای «60 تا 70» متر مربع تخصیص داده شده است داشته است.

** حجم معاملات مسکن

بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده است در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران به تفکیک عمر بنا در اردیبهشت ماه امسال بیانگر آن است که از مجموع 19 هزار و 107 واحد مسکونی معامله شده، واحدهای تا پنج سال ساخت با 43.9 درصد بیشترین سهم از واحدهای مسکونی معامله شده است را به خود تخصیص داده شده است داده اند.

این سهم در مقایسه با اردیبهشت ماه سال پیش 3.7 درصد کم کردن یافته و در برابر به سهم واحدهای با قدمت 6 تا10 سال و بیش از 15 سال افزوده شده است است.

توزیع تعداد معاملات انجام شده است بر حسب مناطق متفاوت شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران در اردیبهشت ماه نشان می دهد از میان مناطق 22 گانه شهر تهران، منطقه 5 با سهم 12.8 درصدی از کل معاملات، بیشترین تعداد قراردادهای مبایعه نامه را به خود تخصیص داده شده است داده هست؛ همچنین مناطق 4 و 2 به ترتیب با سهم های 8.9 درصد و 7.9 درصد در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.

در مجموع 71 درصد از کل تعداد معاملات انجام شده است در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران مربوط به 10 منطقه شهر به ترتیب فراوانی مشمول بر مناطق 5، 4، 2، 14،10، 8، 7، 15، 1 و 11 بوده و 12 منطقه باقیمانده 29 درصد از تعداد معاملات را به خود تخصیص داده شده است داده اند.

** تحولات قیمت مسکن

در اردیبهشت ماه میانگین قیمت یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده است از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران 59.8 میلیون ریال بود که نسبت به ماه پیش و ماه مشابه پارسال به ترتیب 8.2 و 34.8 درصد زیاد کردن نشان می دهد.

بیشترین رشد میانگین قیمت در این ماه نسبت به ماه مشابه سال گذشته به منطقه 5 پایتخت کشور عزیزمان ایران معادل 53.5 درصد و کمترین میزان رشد به منطقه 16 معادل 12.3 درصد تعلق دارد.

در میان مناطق 22 گانه شهرداری تهران، بیشترین میانگین قیمت یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده است معادل 125.5 میلیون ریال به منطقه یک و کمترین آن با 27.1 میلیون ریال به منطقه 18 تعلق داشته است که نسبت به ماه مشابه سال پیش به ترتیب 28.6 درصد و 23 درصد زیاد کردن نشان می دهد.

** تحولات 2 ماهه معاملات مسکن

در 2 ماهه نخست امسال تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران به 24 هزار و 200 واحد مسکونی رسید که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 11 درصد زیاد کردن نشان می دهد. در این مدت میانگین قیمت یک مترمربع بنای واحد مسکونی معامله شده است از طریق بنگاه های معاملات ملکی در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران 57.5 میلیون ریال بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال 32.2 درصد زیاد کردن نشان می دهد.

** دامنه های قیمتی مورد تقاضا

توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده است بر حسب قیمت یک مترمربع بنا در اردیبهشت ماه امسال بیانگر آن است که واحدهای مسکونی در دامنه قیمتی 30 تا 35 میلیون ریال به ازای هر مترمربع بنا با سهم 9 درصد بیشترین سهم از تعداد معاملات شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران را به خود تخصیص داده شده است داده و دامنه های قیمتی 25 تا 30 میلیون ریال و 35 تا 40 میلیون ریال به ترتیب با سهم های 8.9 درصدی و 8.4 درصدی در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.

در این ماه، توزیع حجم معاملات به گونه ای بوده است که 58.1 درصد واحدهای مسکونی با قیمتی کمتر از میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران (59 میلیون و 800 هزار ریال) به فروش رفته اند.

** متراژهای پرطرفدار

توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده است بر حسب سطح زیربنای هر واحد مسکونی در اردیبهشت ماه نیز نشان می دهد بیشترین سهم از معاملات انجام شده است به واحدهایی با زیربنای 60 تا 70 مترمربع معادل 15.6 درصد تخصیص داده شده است داشته است.

واحدهای دارای زیربنای 50 تا 60 مترمربع و 70 تا 80 مترمربع به ترتیب با سهم های 15.3 درصد و 12.4 درصد در رتبه های بعدی قرار دارند. در مجموع در این ماه واحدهای مسکونی با سطح زیربنای کمتر از 80 مترمربع 55.6 درصد از معاملات انجام شده است را به خود تخصیص داده شده است داده اند.

** ارزیابی قدرت خرید مردم

توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده است بر حسب ارزش هر واحد بیانگر آن است که در میان دامنه های قیمتی مورد بررسی، واحدهای مسکونی با ارزش یک تا 2 میلیارد ریال با تخصیص داده شده است 20.5 درصد، بیشترین سهم از معاملات انجام شده است را به خود تخصیص داده شده است داده اند.

واحدهای دارای ارزش 2 میلیارد تا سه میلیارد ریال و سه تا چهار میلیارد ریال نیز هر کدام با تخصیص داده شده است 17.5 درصد و 11.5 درصد در رتبه های بعدی قرار گرفتند و در مجموع در این ماه حدود 51.4 درصد از معاملات به واحدهای مسکونی با ارزش کمتر از چهار میلیارد ریال تخصیص داده شده است داشت.

** اوضاع اجاره بهای مسکن

در این ماه همچنین شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران و در همه مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال پیش به ترتیب 11 و 9.6 درصد رشد نشان می دهد، ماهیت قراردادهای اجاره مسکن که اغلب یک ساله تنظیم می شوند و نیز اثرپذیری شاخص اجاره بهای مسکن از سیاست های کنترل و مهار تورم، باعث عوض کردن متناسب اجاره بها با تحولات قیمت تورم در کشور شده است است.

** بازار مسکن پایتخت

بر اساس آمار سامانه ثبت املاک کشور، در اردیبهشت ماه امسال 38 هزار و 752 قرارداد اجاره و مبایعه نامه در دفاتر مشاوران املاک پایتخت کشور عزیزمان ایران به ثبت رسید که در مقایسه با اردیبهشت ماه سال گذشته یک درصد زیاد کردن نشان می دهد.

در دومین ماه امسال در مجموع 21 هزار و 412 قرارداد خرید و فروش مسکن در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران به ثبت رسید که در مقایسه با اردیبهشت ماه سال 96 حدود 7 درصد زیاد کردن داشته است.

در اردیبهشت ماه پارسال در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران در مجموع 17 هزار و 901 قرارداد اجاره ثبت شد که این تعداد قرارداد در اردیبهشت ماه امسال به 17 هزار و 19 قرارداد تقلیل یافت که حاکی از کم کردن 5 درصدی آن است.

همچنین میانگین قیمت خرید و فروش یک متر زیربنای واحد مسکونی معامله شده است از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران 55 میلیون و 300 هزار ریال اعلام شد که نسبت به ماه پیش از آن و مدت مشابه سال گذشته به ترتیب 20 درصد،کاهش و 29.5 درصد زیاد کردن نشان می دهد.

در فروردین ماه گذشته نیز بیشترین معاملات مسکن به ترتیب در مناطق پنج، دو، چهار و 10 انجام شد و منطقه پنج با ثبت 46.7 درصد و منطقه 19 با ثبت چهار درصد به ترتیب بیشترین و کمترین رشد میانگین قیمت مسکن نسبت به مدت مشابه سال پیش را تجربه کردند و شاخص اجاره بهای مسکن شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران نیز در فروردین ماه گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال پیش 9.3 درصد رشد نشان می دهد.

افزایش قیمت مصالح ساختمانی و قیمت ارز در ماه های اخیر در رشد قیمت مسکن در کشور تاثیرگذار بوده و بعضی از کارشناسان مسکن معتقدند که سازندگان از وحشت زیاد کردن قیمت های در آینده با توجه به رکود تورمی اقتصاد کلان حاضر به فروش واحدهای خود نیستند.

از طرفی رشد قیمت بازارهای موازی از جمله ارزهای خارجی، طلا، خودرو، بازار سرمایه، کم کردن ارزش پول ملی و زیاد کردن عوارض صدور پروانه های ساختمانی در رشد قیمت مسکن در کشور بی تاثیر نیست و دولت باید با برنامه مناسب بخشی از هزینه سازندگان را در حوزه ساخت وساز کم کردن دهد تا با مدیریت بازار شاهد رشد افسار گسیخته قیمت ها در این بخش نباشیم.

آمارها حاکی از تخصیص داده شده است حدود 35 درصدی هزینه های خانوارها در بخش مسکن است و مسکن بزرگترین سرمایه یک خانوار ایرانی بعد از 60 تا 70 سال تلاش در زندگی است و دولت با تسهیل شرایط جهت تولید کنندگان مسکن همواره باید عرضه و تقاضا را در این بخش متعادل نگه دارد تا شاهد رشد قیمت های غیر قابل قبول در هر مقطع زمانی در حوزه نباشیم.

وضعیت بازار مسکن در گذشته نشان داده است که هرچه قیمت ها در بازار مسکن زیاد کردن یابد رکود بیشتری در این بازار حاکم می شود و چون بازار مسکن در کشور عزیزمان ایران با کسب و کار 300 شغل دیگر ارتباط نزدیکی دارد لذا رکود در این بخش بر کسادی این بازارها نیز تاثیر مستقیمی می گذارد.

تولید سالیانه حدود یک میلیون واحد مسکونی در کشور مهم است در حالی که در طول چند سال گذشته تولید مسکن به وسیله بخش شخصی در هیچ سال به بیش از 400 هزار واحد مسکونی نرسید و این باعث انباشت تقاضا در بخش مسکن کشور شد که نتیجه آن زیاد کردن قیمت ها در این بخش است.

واژه های کلیدی: ایران | بازار | ایرانی | اردیبهشت | قیمت بازار | معاملات آپارتمان | اخبار اقتصادی و بازرگانی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه